На часі

воскресенье, 15 мая 2022 г.

Читацький практикум для 11 класу

 Добрий день, діти! Тема сьогоднішнього уроку "Читацький практикум. Читання творів сучасної актуальної літератури. «Ключ» до прочитання постмодерних і постпостмодерних творів. Деконструкція і дешифрація як один із методів прочитання"


Для початку налаштуйтеся на урок та перегляньте відео "Кольоротерапія фіолетовим кольором", який сприяє набуттю мудрості Кольоротерапія фіолетовим кольором

Далі ознайомтеся із поняттями, законспектуйте їх у зошити для правил

Деконструкція — підхід до аналізу тексту, запропонований французьким філософом Жаком Дерріда, суть якого у виявленні в тексті прихованих суперечностей з метою показати можливість неоднозначної його інтерпретації.

Деконструкція використовується в сучасній філософії та літературній критиці. Підхід здобув популярність в Сполучених Штатах і Європі, ставши складовою частиною філософії постмодернізму

В літературі деконструкція – це суб'єктивний тип критики прочитаного тексту.


ДЕШИФРАЦІЯ
(від франц. - розбирати, відгадувати) — 1) Прочитання тексту, написаного умовними знаками (шифром), тайнописом. Шифрація та дешифрація використовувалися з давніх-давен. Відомо, Що Гай Юлій Цезар (100—44 до н. е.) листувався з Марком Тулієм Цицероном (106—43 до н. е.) за допомогою шифрованих послань. З дешифрацією, зокрема, мають справу юристи, розслідуючи протиправну діяльність, коли ті, хто порушує закон, прагнуть утаємничити свої дії. Проблеми шифрації та дешифрації виникають також у сфері економічної діяльності, в політиці, у міжнародних відносинах і пов'язані насамперед з проблемами гарантування інформаційної безпеки, збереження державної таємниці, захисту інтелектуальної власності тощо. 

Практичне завдання!

Виберіть тексти для прочитання з поезій С.Жадана тут 
Спробуйте проаналізувати один із віршів С. Жадана, використовуючи деконструкцію. 

Інструкція


Виберіть одну з цілей вашої роботи:


1) привернути увагу до вірша, вплинути на думку інших людей, посперечатися з приводу оцінки художніх образів;


2) бажання поділитися враженням про прочитане з людьми, які знаходяться далеко;


3) прагнення розібратися в прочитаному.


  1.        Залежно від обраної мети виберіть жанр подання інформації. Це може бути стаття, лист, есе.

           Цей метод роботи завжди передбачає слухачів, співрозмовників. Це можуть бути друзі, вчитель, бібліотекар, широка аудиторія. Від того, до кого ви звертаєтеся, залежить і форма, і зміст.

           Продумайте назву свого твору. Робота може мати заголовок: «Вірш, який зворушив», «Запрошення до роздумів», «Уроки кохання».
  2. Підберіть матеріал і розташуйте його в залежності від будови твору. Майте на увазі: матріал складається з двох основних частин. У першій частині висловлюється думка про те, сподобався чи не сподобався вірш. У другій частині обгрунтовується, аргументується висловлена ​​оцінка. Чіткої межі між частинами немає.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Олена Теліга. Вірші « Сучасникам», « Радість»

 1. Опрацюйте біографію Олени Теліги, законспектуйте основні відомості. Перегляньте відеоматеріал про письменницю. Оле́на Іва́нівна Телі́га ...