Психологічна хвилинка
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
1. Ознайомлення із вимогами щодо ведення зошитів, підготовки домашніх завдань, опрацювання навчального матеріалу
2. Ознайомлення з підручником
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Усне анкетування
✵ Які книги ви прочитали влітку?
✵ Яка вам сподобалася найбільше?
✵ Яку з них ви порекомендували б прочитати друзям, однокласникам?
✵ Яка примусила замислитися над своїми вчинками?
✵ Книги якої тематики ви читаєте із задоволенням?
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Література як одна з форм естетичного освоєння дійсності. Взаємодія літератури та інших видів мистецтва. Діалогічні взаємини автора і читача
ЗАВДАННЯ УРОКУ:
Дізнатися, як література може служити однією з форм естетичного освоєння дійсності, взаємодіяти з іншими видами мистецтва; ознайомитися з особливостями діалогічних взаємин автора й читача, особливостями читання в епоху цифрових технологій; розвивати читацькі інтереси
1. Самостійна робота. Прочитати та законспектувати текст (https://padlet.com/stasyaberezyuk/z2myg3svsfox5czl )
2. Укладання словничка до теми
Наука — це одна з форм суспільної свідомості, що дає об’єктивне відображення світу; система знань про закономірності розвитку природи і суспільства та способи впливу на навколишній світ.
Мистецтво — це творче відображення дійсності в художніх образах; художня творчість в цілому, спосіб виявлення творчого потенціалу особистості та задоволення її естетичних потреб.
Література — це вид мистецтва, що зображує життя, створює художні образи за допомогою слова.
Отже, для мистецтва характерне образне відтворення життя. Існує декілька видів мистецтва. Пригадаймо, які саме.
3.Скласти тези «діалогічні взаємини автора і читача» на основі розповіді вчителя
Філософи вважають, що діалогічність — це органічна внутрішня сутність буття і першоджерело будь-якої мистецької діяльності. Творчість — це завжди переосмислений, перетворений, художньо усвідомлений діалог світу і людини. Художній твір є втіленням діалогу між автором твору та читачем, під час якого вирішуються філософські, естетичні та етичні питання.
Будь-який авторський задум завжди спрямований на діалог з читачем. Письменник вірить, що його читатимуть, зрозуміють, можливо, візьмуть його думки за основу свого світогляду, зроблять своєрідним дороговказом.
Під час діалогу автора і читача відбувається не тільки передача інформації від письменника до читача, а й часто спостерігається й зворотній зв’язок, коли читацьке сприйняття художнього тексту впливає й на творчий задум автора, і на формування характерів його героїв.
В українській науці історія діалогу письменника і читача представлена у працях Г. Сивоконя, М. Ігнатенка, П. Пилиповича, Ф. Погребенника, М. Гіршмана, М. Гольберга, М. Зимомрі та ін.
Бесіда
✵ Чи виникало у вас колись бажання задати питання письменнику?
✵ Чи хотілося б вам проінтерв’ювати героя?
✵ Хто з вас віртуально сперечався с автором, героєм, перекладачем?
Молоде покоління - це медійне покоління. Дайте відповідь на питання: "Який він, сучасний читач?". Коментар: навести мінімум три тези та три аргументи на підтвердження своєї думки.
РЕФЛЕКСІЯ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
Підготувати висловлювання про роль книги в сучасному житті
Комментариев нет:
Отправить комментарий