1. Вправа для зняття стресу "Лимон"
Дорогі діти!
Сьогодні ми продовжуємо велику
цікаву подорож сторінками художньої літератури 7 класу. Ви познайомитеся з
новими письменниками; пізнаєте багато корисного, необхідного і цікавого.
Нехай щастить вам!
II. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда:
1. Що таке мистецтво?
(Відтворення життя в художніх образах)
2. Які види мистецтва
ви знаєте? Назвіть їх. (Декоративно-прикладне,
архітектура, живопис, графіка, скульптура, музика, хореографія, театр і
кіно,художня література)
Що таке література? (Література (від лат.litera – буква) в широкому розумінні слова – це всі
написані і надруковані твори).
Що ви розумієте під художнім
твором? (Художній твір – кінцевий
результат і продукт творчої праці письменника, написаний за законами красного
письма. Художні твори і складають художню літературу).
Тема уроку: "Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість і значення. Функції мистецтва"
V. Сприйняття та
засвоєння учнями навчального матеріалу
1.
Художній твір як явище мистецтва
Кожний вид мистецтва відображає життя своїми засобами.
Серед величезної кількості різноманітних книжок значне місце посідають
твори художньої літератури.
Література – це мистецтво слова, яке в художній формі відображає
життя народу засобами мови. Головним предметом зображення в літературі виступає
людина, її життя, думки, переживання, взаємозв’язки з природою і суспільством. У кожного виду мистецтва є свій матеріал. У
музики – звуки, у малярства – лінії та кольори; у скульптури – дерево, камінь,
метал, віск, глина, а об’єктом зображення є людські фігури, рідше тварини. Для літератури матеріал –
слово.
Художній образ – це словесне відтворення різних подій, предметів, уявлюваних письменником.
Буваючи в полі влітку, ви, мабуть, бачили жайворонка,
чули його спів. Жайворонок – пташка.
Коли ж Малишко пише: «Сивий жайворонок клепле срібні
дзвони в небесах» – то це вже художній образ. У літературних творах усе
замальовується за допомогою словесних художніх образів. Проте письменник не
тільки малює словами образи людей, подій, явищ, предметів, а й виражає своє
ставлення до них А. Малишко милується піснею жайворонка.
Якщо почуття, які прагне викликати
автор, фальшиві, не пропущені крізь його власну душу, якщо думки та ідеї, які
він висловлює, буденні, такий твір не має шансів на те, щоб зацікавити читача,
змусити його хвилюватися й розмірковувати над прочитаним.
1. Функції літератури
Художні твори виконують різні функції у
духовному житті суспільства, найголовнішими з яких є:
-естетична, яка полягає в тому, що твір дає емоційне задоволення,
збуджуючи уяву читача і спонукаючи
його до співпереживання; (естетичний – пов'язаний зі створенням, відтворенням і
сприйняттям прекрасного в мистецтві )
- виховна, яка тісно пов’язана з естетичною, -
виховує у читачів любов до рідного краю,
праці, природи: до одних дійових осіб автор намагається викликати у читачів
співчуття і любов, до інших – неприязнь, ненависть.
- пізнавальна, яка полягає в тому, що художній твір є активним джерелом поповнення знань
про довколишній світ, розширює наші уявлення про певну історичну епоху, про
побут, культуру та звичаї зображених у ньому людей.
Бесіда.
Які книжки ви прочитали влітку? Які вас найбільше вразили і чим?
Скласти пам’ятку читача для молодших учнів (на дошці Падлет. Вимоги до роботи: дібрати щонайменше 5 пунктів, у яких дати поради про те, як поводитися з книжкою та як обрати твір для прочитання. На дошку ви можете перейти за лінком)
https://padlet.com/stasyaberezyuk/xytsml8y7abc2mv7
Підсумок уроку
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Написати твір-роздум «Чи потрібна сучасній людині художня література?»
Комментариев нет:
Отправить комментарий